maandag 2 juli 2012

Toeval of niet ???

Zou toeval bestaan ?  Ik vraag het me meer en meer af.  De laatste tijd kom ik enorm veel mensen tegen die bezig zijn met schrijven.

Schrijven in alle vormen : advertenties, marketing, blogs, boeken, artikels,... en elke keer krijg ik zo'n klein steekje : jaloezie noemen ze dat, denk ik.  Het is gezonde jaloezie, wees gerust.

Ik denk er al een hele tijd over om een boek te schrijven, maar ergens zit er een klein duiveltje in mijn hoofd die fluister : "Kan je dat wel ?"  "Wat heb jij nou te vertellen ?",...  en toch wil ik het proberen.



Probleem is nu nog de tijd vinden om effectief te starten ;)  Gelukkig  heb ik enkele prachtige plekjes in onze bed and breakfast die voldoende rust en ruimte bieden om goed te kunnen schrijven, zonder afleidingen.

Misschien is het best dat ik een soort schema opstel waarbij ik elke dag een stukje schrijf, of is het beter om alleen te schrijven als je inspiratie hebt ?  Volgens mij gebeurt er dan niet veel.



Een schema opstellen dus.  Dat is minder makkelijk dan je denkt als je moet goochelen met : eigen zaak, opstarten "restaurant", bar, kinderen, vriend, dieren en sociaal leven.  Maar het zal wel lukken, kwestie van de prioriteiten juist te zetten.

Waarover ik dan ga schrijven vragen jullie je misschien af ?  Wel, dat is een goede vraag.  Ik denk dat het een mix zal worden van een beetje autobiografie met fictie.  Mijn leven is in ieder geval al een roman op zich geweest tot nu.



Wordt vervolgd zullen we maar zeggen... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten