donderdag 14 juni 2012

Reis naar jezelf

Het is precies of ik de laatste dagen van hoog naar laag en weer terug ga.  Een rollercoaster tot en met.  Ik ben gelukkiger dan ik in lange tijd ben geweest, maar anderzijds zit er nog veel verdriet diep in mij.



Dit verdriet is van alle zaken die nog niet verwerkt zijn van mijn verleden.  Die verwerking begint nu op gang te komen.  Ik voel dat ik nu de openheid ervaar die daarvoor nodig is.  Stilletjes aan valt alles op zijn plaats en begin ik het leven hier in Spanje, gewoon te worden.  Dat maakt dat er ruimte vrij komt om emoties te verwerken en alles een plaatsje te geven.



Mijn levensweg is niet de meest makkelijke geweest.  Ik heb veel meegemaakt en soms denk ik dat het al genoeg is geweest voor één leven.  Maar dan denk ik aan hetgeen ik hier allemaal uit geleerd heb, en dat is van onschatbare waarde.  Door dit alles mee te maken ben ik geworden wie ik nu ben en daar ben ik best tevreden mee.



Groeien doe je door, door je pijn te gaan en dingen een plaats te geven en te verwerken.  Veel mensen stoppen de minder leuke zaken gewoon diep weg en gaan gewoon verder met het dagelijkse leven.  Zoals je in mijn vorige blog kon lezen, deed ik dit vroeger ook, nu kan ik dat echter niet meer.  Ik moet en zal door die pijn gaan.  Dat maakt dat je soms van zaken of mensen moet afscheid nemen en ze uit je leven moet bannen.



Ik kies nu heel duidelijk voor positiviteit. Alle negativiteit probeer ik uit mijn leven én mijn gedachten te bannen.  Gedachten zijn krachten daarvan ben ik heilig overtuigd.  Wat je denkt, bepaalt hoe je je voelt.  Het universum heeft zo zijn manieren om je te bevestigen.  Negatieve gedachten leiden dan tot negatieve zaken, positieve gedachten creëren positiviteit. 



Het is echter niet evident om alleen positieve gedachten te hebben.  Je hervalt héél snel terug in oude gewoonten.  Voor mij is het nu belangrijk om me bewust te worden van mijn gedachten en mijn dankbaarheid uit te spreken voor al het goede in mijn leven.  Op die manier wordt het alleen maar beter !!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten